Alternative aktiviteter i det fri

Hvorfor skal det hele altid foregå inde døre, hvor SMS’er, TV og andet støj forstyrrer. Læs med i denne artikel, og få god inspiration til daglige aktiviteter, som faktisk sagtens kan tages med ud i det fri.

Indendørs motion udenfor

Selvom det traditionelt set sikkert har været det naturlige valg at dyrke motionsformer som yoga, svømning og fitnesstræning uden døre, så er det i dag mest naturligt at gøre dette inde døre. De fleste der dyrker svømning, benytter svømmehaller. Ligeledes er yoga og muskeltræning noget som hører sig til i fitnesscentre og dansestudier.

Skal man tænke ud af boksen, og tænke alternative aktiviteter ud i det fri, så er dette en oplagt mulighed for at tage sin fysiske udfoldelser med up i parken og på stranden. Er man fra København, så er Amager Strandpark eksempelvis et oplagt sted at dyrke motion, fordi der er så mange forskellige arealer.

Derfor foreslår vi, at du tager din yogamåtte under armen og et håndklæde under den anden, næste gang du har lyst til en gang yoga. I parken eller på stranden kan du finde dig et roligt hjørne, og indånde naturen og den friske luft, imens du går i krigerstilling. Derefter kan du snuppe en svømmetur i havet eller søen, og på den måde få en dag fri for sur træningslokale-lugt og bakteriefyldte svømmehaller.

Penselstrøg i naturen

En af de aktiviteter, som de fleste agter at udføre inde døre, men som virkeligt er noget helt andet og meget smukkere uden døre, er kunstmaling. Forestil dig alle de negative stimuli, som kan påvirke din sindstilstand og kreativitet derhjemme, så som tv, mobil, biler og larm fra naboen.

Du kan nemt pakke en taske med maling, pensler og en flaske vand til at røre penslerne op i. Under armen kan du have et lærred, og du behøver ikke engang slæbe et staffeli med. Du kan sagtens sidde på jorden og bruge et træ som staffeli, og vil du stå op og male, så kan du nemt binde lærredet rundt om et træ med lidt sejlgarn.

Husk som det vigtigste, at du ikke nødvendigvis behøver at male træer og blomster, når du er ude i naturen. Maler du i skoven, kan du ligeså vel have billeder med af de ting du gerne vil male efter – hvad end det er et portræt eller noget helt andet og meget mere fantasifuldt.

Et frækt møde med en fremmed

En sidste og mere vovet ting, du kan alternativt kan dyrke i det fri, er sex. På Sexidetfri.dk kan du finde mange spændende artikler og informerende tekster om, hvad fænomenet dogging er for en størrelse.

Kort fortalt handler dogging om, at man gennem et netværk af andre sexlystne typer, mødes med en mere eller mindre fremmed på et offentligt sted, for at.. ja, have sex. Populære steder er skove, parker, parkeringspladser og lignende. Det giver et frisk pust til sexlivet, og gør det hele en del mere spændende. Dertil skal man huske, at akten i det fri faktisk slet ikke er ulovlig og at der faktisk er den del i dette netværk af natur- og sexelskere.