Guide: sådan finder du lydbøger på nettet

Lydbøger er i dag i stigende efterspørgsel blandt mange danskere. Heldigvis så skal de ikke produceres mere end en gang, før vi kan dele dem flere steder på nettet.

Lydbøger på nettet er blevet populære af flere årsager. Først og fremmest, så kan du have dem med overalt og høre dem i bilen, mens du laver mad eller bare, når du ligger i sengen. Derudover bruges de også meget af folk, som har sværere ved at læse, for stadig at få de mange gode historier med.

Men disse bøger findes mange steder på nettet, og efterhånden er der kommet mange muligheder – generelt er der i Danmark nogle unikke services:

eReolen – fra biblioteket til dig

Dette er en service, som især er unik for et land som Danmark, hvor vi stadig har mange biblioteker, som er velbesøgte. eReolen er nemlig lydbøger på nettet, men igennem dit lokale bibliotek.

Hvad betyder det så? Jo det betyder, at du her låner lydbøgerne i en vis mængde tid ad gangen, samtidig er der også forskellige grænser for mængden, som du må låne, som afhænger af din kommune.

Men udvalget er stort – både til børn og voksne, både skøn- og faglitteratur. Det gør altså, at alle målgrupper har mulighed for at nyde godt af eReolen.

Og så er det da rart, at man kan benytte sig af biblioteket uden chancen for at aflevere en bog for sent!

Mofibo – det nordiske alternativ

Mofibo er efterhånden gået hen og blevet den største kilde til lydbøger på nettet. Denne service virker simpelt og elegant – du betaler et vist beløb om måneden, og du får ubegrænset adgang til en masse lydbøger.

Princippet er enkelt, og du finder da også et stort udvalg af forskellige bøger på både dansk og engelsk. Fokusset er dog meget på det nordiske, også netop fordi, at Mofibo kommer herfra.

Derudover så kan du her også få personlige anbefalinger baseret på, hvad du tidligere har hørt. Dette gør det let at komme ud og finde nye lydbøger, som skal høres på turen til arbejde.

Saxo.com – nu også forhandler af lydbøger

Du kender nok bedst Saxo.com som Danmarks førende forhandler af bøger indenfor mange forskellige felter, sprog og til forskellige målgrupper. Men i dag er de faktisk kommet habilt med ind på markedet for lydbøger på nettet!

Hos Saxo.com bruger du kort og godt bare deres app til at streame lydbogen. De har også deres egen service, hvor du kan tilmelde dig ved abonnement og så få lydbøger herigennem.

Det mest unikke ved Saxo er nok bredden af deres udvalg. Fordi firmaet i så mange år har samlet masser af fysiske bøger til sig, så kender de værdien af mange forskellige slags litteratur.

Derfor finder du hos Saxo.com lydbøger om alt fra filosofi til erotik, fra rejsebøger til ungdomsromaner. Her er der i sandhed noget for enhver smag!