Underhold dig selv og børnene på bibliotekerne i København

Biblioteket er et perfekt sted at benytte sin fritid på. Her kan du nemlig fordybe dig i et hav af spændende bøger og læse fantastiske eventyr for børnene. Men det er ikke det eneste.

De forskellige biblioteker afholder nemlig også adskillige former for events – nogle, der er gratis, og nogle hvor du skal betale et vist beløb – hen over året både til børn og voksne, og er perfekte til dig, som godt kan lide at fordybe sig i forskellige aktiviteter.

Lyder det som noget for dig, har vi nedenfor samlet eksempler på events, der bliver afholdt denne måned og starten af december, og som du kan lade dig inspirere af.

Til børnene

Er du løbet tør for kreative ideer, og har du brug for inspiration til hvordan du skal underholde børnene, så tag på biblioteket, som udbyder alverdens events og workshops, hvor børnene kan have det sjovt.

Lad børnene komme i det kreative hjørne på tekstilworkshop

På tekstilworkshop har børnene mulighed for at geare ned og være kreative. Her kan de designe og kreere lige hvad de ønsker.

Workshoppen byder på kreative aktiviteter, og hvem ved – måske kommer du hjem med strikkede dækkeservietter, som kan pynte på din smukke dug fra damask.dk. Og så har dit barn helt selv lavet den!

Slip børnenes fantasi løs

Tag børnene med på monster workshop, hvor de kan tegne, male, klippe og lime på en helt anden måde. Her har dine børn nemlig mulighed for at udfolde deres fantasi, og kreere monstre og andre kreaturer.

Deres fantasi får et ekstra skub, idet det hele forstørres, og dine børn kan deltage i at kreere et kæmpe landskab, midt på biblioteket.

Hyggen glemmer man heller ikke, og til dette event serveres både monsterkage og flagermuseblod, så børnene for alvor kan komme i stemning.

Til de voksne

Har du brug for en pause fra hverdagens travlhed, hvor du kan fordybe dig i noget, du holder af at lave, og være kreativ, så er biblioteket det perfekte frirum for dig.

Afhængig af bibliotek, udbydes der adskillige events til voksne.

Eksperimentér med kobberætsning

Har du et kunstnerisk gen i dig, og elsker du at fordybe dig i kunst, og komme langt væk fra den virkelige verden, så tag på aquatintekursus.

Her kan du ved hjælp af aquatinte og vand kreere smukke toner og mønstre, lære om alt hvad kobberætsning indebærer og eksperimentere med forskellige nuancer og teksturer.

Fordyb dig i kunst med grafik-kursus

Der udbydes også en masterclass i grafik, for dig der gerne vil udvikle dine kompetencer inden for kunst og grafik.

Dette kursus er en forlængelse af ovennævnte aquatintekursus, og her kan du afprøve nye teknikker indenfor grafik, og få muligheden for at udforske alt hvad grafikkens verden byder på.

Grin stressen væk

Hverdagens travlhed kan ofte lede til en stresset tilværelse. Tag derfor en pause ved at tage til stand-up show.

Her kan du grine alt stressen væk når Lasse Rimmer og Michael Schøt underholder dig på hver deres facon. Du får mulighed for at tage en pause, hvor du ikke tænker på andet end at have en god aften.

Og så behøver du ikke engang at tage af sted alene. Tag din bedste ven eller veninde eller din kæreste under armen, og få nogle gode grin sammen.

Ovenfor er kun få eksempler på events og workshops på bibliotekerne i København. For mere information og inspiration, kan du tage et kig på de forskellige bibliotekers hjemmesider, hvor du vil møde et hav af spændende og hyggelige events, som du absolut ikke kan sige nej til.